آدم زمینی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
شنبه 5 آذر 1390برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : آدم زمینی

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
جمعه 4 آذر 1390برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : آدم زمینی

محرم که شروع می شود دلم می گیرد . نه تنها بخاطر واقعه دلخراشی که در محرم سال 61 بوقوع پیوسته و نه تنها بخاطر ظلم بزرگی که بر آل رسول علیهم السلام رفته است بلکه بیشتر برای آنچه بشریت در آن روز از دست داد .

همه آنهائی که رو در روی امام صف کشیدند و از ریختن خون او و یارانش ابا نکردند خوب می دانستند که با چه کسی در ستیزند . بسیاری از آنها با او از نزدیک آشنا بودند . دوستی و عشق پیامبر به او را دیده بودند . بزرگی شخصیتش را می شناختند . خود او را دعوت کرده بودند . خود از او یاری خواسته بودند و اکنون که به یاریشان آمده بود ....

وقتی کسی دانسته و با اذعان به حقانیت طرف مقابل با او می جنگد و سفاکانه خونش را با آنکه می داند گرامی ترین خونهاست ، می ریزد و خاندانش را با اینکه می داند که محترم ترین خانواده هاست به اسارت می گیرد بدون شک ابتدا انسانیت را در خود کشته است و بر پلیدی خود مهر تایید زده است .

در آن عاشورا تمامی باطل با همه مظاهرش در مقابل تمامی حق با همه مظاهرش قد علم کرد و چه بی مهابا لاله های بهشتی را پر پر کرد .

هر سال تاریخ عاشورا را مرور می کنم و هر بار چیز تازه ای به ذهنم میرسد .از اولین احضار به خانه والی مدینه و درخواست بیعت تا هجرت به مکه به بهانه حج ، دعای عرفه ، حج نیمه کاره ، نامه ها و نامه ها و نامه ها ....

زیارت روز عاشورا را می خوانم . یا لیتنی کنت معکم ، تنم می لرزد ، اگر در آن روزگار بودم چه می کردم ، از اهل شام نمی شدم یا اهل کوفه ؟ آیا این سعادت را می یافتم که پیرو امام باشم ، و حتی در آن صورت آیا می توانستم تا به آخر بمانم ، آیا در تاریکی خیمه بی چراغ راه گریز نمی گرفتم ؟ یالیتنی کنت معکم . ظهر عاشوراست و امام به نماز ایستاده ، جلو او ایستاده ام و می بینم که باران تیر روان می شود . آیا خود را کنار نمی کشم تا تیر ها به من نخورند ؟ آیا بین جان و جانان جان را نمی گزینم ؟ تنم می لرزد . یا لیتنی کنت معکم . چه ادعای بزرگی . خداوندا به تو پناه می برم از دعوی بی معنی .

............

 

 

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : آدم زمینی

گر کسی وصف او ز من پرسد

بی دل از بی نشان چه گوید باز

خواستم به مناسبت فرخنده عید غدیر خم ، عید ولایت و امامت ، روز اکمال دین ، روزی که خدای عز وجل نعمت را بر مسلمین تمام کرد اسلام را بعنوان بهترین دین بر آنان پسندید چیزی بنویسم . اما نمیدانم چرا هروقت سخن از غدیر می شود بیاد تنهائی مولا علی می افتم و صبر کردنش با خار در چشم و استخوان در گلو .ما انسانهای ناسپاس  گوهر نعمتهای بزرگ الهی را چه آسان با برق شیشه خورده های درخشان تزویر ذنیا پرستان عوض می کنیم و برای خود نقمتهای بزرگ ببار می آوریم. خیلی وقتها با خود می اندیشم اگر مسلمین پیمان غدیر را نمیشکستند ، اگر نعمت هدایت خاص الهی را قدر می دانسنتد ، اگر مدینه فاضله ای که نبی گرامی پایه نهاده بود با پیروی از وصی او ادامه می یافت اکنون در کجای این عالم ایستاده بودیم .

چگونه از علی بگویم ، از مولود کعبه ، از یاور روزهای سخت مکه ، از ایثار جان و خفتن بر بستر پیامبر ، از دلاور جبهه های جهاد، از تنها کفو و هم شان کوثر ، هرچه بگویم کمتر از قطره ایست از دریای علی . علی را فقط خالقش می شناسد و پیامبر او پس من چه بگویم که ، بی دل از بی نشان چه گوید باز . 

عید غدیر مبارک باد

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
شنبه 21 آبان 1390برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : آدم زمینی

خیزید و خز آرید که هنگام خزان است

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, :: 22:57 ::  نويسنده : آدم زمینی

ده روز ، ده روز فوق العاده ، ده روز از عید اثبات بندگی تا عید اعلام رهبر و مقتدا . باید اول از همه تعلقات دنیائیت بگذری ، باید اول راضی شوی به قربانی کردن اسماعیلت ( عزیز ترین چیزی که در دنیا داری ) باید اول اثبات کنی که با تمام وجودت او را می پرستی . آنگاه تو را می پذیرد ، اسماعیلت را به تو باز می گرداند ، به تو برکت می دهد و در نهایت بهترین و بالا ترین نعمتش را به تو ارزانی می دارد . اگر عید اول را با سر بلندی گذرانده باشی نعمت عید دوم را قدر می دانی و به بزرگترین موهبت الهی ( هدایت ) دست می یابی و اگر نه قدر نمی دانی و با اولین ندای مخالف چون خسی در طوفان آواره بیابان گمراهی می شوی و  دامان امن امام خود را راها کرده و به یاوه در پی هر جنبنده ای روان می شوی .

عید قربان را به همه دوستان خوبم و همه مسلمین جهان تبریک می گویم و برای همه از جمله خودم آرزوی هدایت دارم

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, :: 13:44 ::  نويسنده : آدم زمینی

این گلهای رز با حاشیه نقره ای گلبرگهایشان کاملاً طبیعی هستند . عجیب نیست ؟

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 16:21 ::  نويسنده : آدم زمینی

دیروز از محل کارم که بیرون اومدم بارون تازه قطع شده بود و باد توی آسمون ابر ها رو به بازی گرفته بود . مناظر بسیار زیبا و بدیعی بوجود اومده بود خیلی دلم می خواست عکس بگیرم اما تو خیابون اونقدر سیم و تیر و پایه و ساختمونهای بی قواره تو چشم انداز عکس می افتاد که عکس رو بکلی خراب می کرد . اگه فرصت داشتم می رفتم به یه فضای باز تا بتونم عکسهای دلخواهم رو بگیرم ولی متاسفانه اونقدر کار داشتم که اگه می خواستم دنبال عکاسی برم دیر می شد و بهشون نمی رسیدم . خیلی دلم سوخت . چرا باید اونقدر کار داشته باشیم که فرصت زندگی کردن و لذت بردن از زیبائیها رو  نداشته باشیم ؟

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : آدم زمینی

دل عاشق اقیانوسی است بیکران . هرچه ابر از آن برگیرد ، رود باز می گرداند

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : آدم زمینی

وقتی که مشکلات از همه طرف به شما هجوم میارن ، وقتی که حس می کنید زیر بار زندگی دارید له می شید ، وقتی که بنظر میاد همه راهها بسته اند ، درست همون وقته که درک می کنید چقدر به مثبت اندیشی و آرامش نیاز دارید تا توان مقابله با مشکلات رو پیدا کنید ، تا مقاومت کنید ، در های بسته و دیوارها رو بشکنید و راههای جدیدی پیدا کنید وگرنه در روزگار خوشی و امن و آسایش نیازی به مثبت اندیشی احساس نمیشه . برعکس گاهی خوشی زیر دل آدم می زنه و ذهنش پر از افکار منفی و پوچ می شه ، اونوقته که به زمین و زمان گیر میده و از زیر سنگ برای خودش انواع و اقسام دلایل رو بر بدبختی بیچارگی می تراشه و بخاطر مسایل جزئی خودشم باورش میشه که مشکلات لاینحل داره .شایدم یکی از دلایل خودکشی بعضیا که وقتی میشنوی میگی «اون دیگه چرا؟» همین باشه .

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : آدم زمینی

این هم یک آسمان آبی پر از ابر های سفید برای نسیبه عزیز

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 11:13 ::  نويسنده : آدم زمینی

 

این عکس رو برای روی دسکتاپم گرفتم . یه جور آرامش و وقار رو برام تداعی می کنه

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
پنج شنبه 20 مهر 1390برچسب:, :: 23:53 ::  نويسنده : آدم زمینی

دیروز وقتی از سر کار بر می گشتم هوا خیلی خوب بود حوصله نداشتم منتظر تاکسی بمونم برای همین پیاده بطرف خونه راه افتادم .هوا مطبوع و آفتابی بود و باد ملایمی می وزید . یه قسمت از راه پیاده رو نداشت و باید از کنار خیابون راه می رفتم یعنی درست از کنار باغچه ای که درختهای بلند کاج توش صف کشیده بودن و با رنگ سبز تیره ولی خوشرنگی زیر آفتاب مثل یه صف طولانی از آدمهای عاقل و با وقار ایستاده بودند . وزش نسیم هیچ حرکتی رو در اونها بوجود نمی آورد انگار داشتند در کمال آرامش از تابش آفتاب لذت می بردن . یکباره وسط اون صف طویل جنب و جوشی نظرم رو جلب کرد یه درخت سپیدار وسط کاجها بود که برگهای سبز و نقره ای اون با وزش همون نسیم ملایم مثل یه بچه شیطون و بازیگوش برقص اومده بودن و صف کاجهای با وقار رو بهم زده بود .اونهمه بی تابی و جنبش برگهای سپیدار که زیر آفتاب برق می زدن در برابر آرامش برگهای کاج باعث شد تا خونه در مورد اونها فکر کنم . اول فکر کردم اونچه که باعث شد من به اون درخت توجه کنم تضادی بود که با بقیه درختها داشت . آدم هم وقتی تو یه جمع جلب نظر می کنه که با بقیه در تضاد باشه . حالا این تضاد می تونه هم جنبه مثبت داشته باشه و هم جنبه منفی . آدم هم میتونه با انجام دادن یه کار بزرگ یا داشتن یک خصلت برجسته جلب نظر کنه و هم با ساختن یه ظاهر عجیب و غریب از خودش مثل پسرهائی که موهاشون رو مثل شاخ رو سرشون درست می کنن و با خط ریش صورتشون رو نقاشی می کنن و یا دختر هائی که با موهاشون رو سرشون یه برج می سازن و صورتشون رو با بوم نقاشی عوضی می گیرن . یا بعکس آقایونی که برای نشون دادن مذهبی بودن در نهایت شلختگی در انظار ظاهر میشن ( که البته این هیچ ربطی به مذهب نداره و تو دین ما روی آراستگی خیلی هم تاکید شده ) و خانمهائی که غیر از حجاب معمول و مرسوم با استفاده از پوشش های افراطی جلب توجه می کنن که هر دو حالت یک اثر دارند .

بعدش فکر کردم اونچه باعث آرامش برگهای کاج می شد استحکام و یکپارچگی اونهاست که در تمام طولشون تقریبا همونقدر قطر دارن که در محل اتصالشون به شاخه اما برگهای سپیدار پهن هستند ولی دمبرگ های باریکی دارند و همین باعث میشه کمترین حرکت باد رو جذب کنن و جنب و جوش نشاط انگیزشون رو شروع کنن . کاجها محافظه کارند و سپیدار ها اهل ریسک .

برگ های کاج یک رنگ و یک رو هستن . ساده و بدون ابهام .ولی برگهای سپیدار پشت و روشون با هم فرق داره و موقعی که تو باد می چرخن هر لحظه یه روشون رو نشون می دن و آخرش نمیتونی بگی درخت سبزه یا نقره ای فقط درخشش اونها رو زیر آفتاب می تونی تماشا کنی انگار که هزاران پروانه دارن با هم بال می زنن .آدم حس می کنه با موجود پیچیده تر و غیر قابل پیشبینی تری مواجهه که انگار می خواد چشم و ذهن آدم رو به چالش بکشه .

خلاصه انقدر غرق این فکرا شدم که نفهمیدم راه رو چطور طی کردم . یدفعه دیدم که رسیدم خونه و پشت درم .ظاهراً برای کوتاه کردن راه خوب بوده .

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : آدم زمینی

بعضی ها اولین سوالشون چرا؟ست و بعضی دیگه چطور؟

بنظر شما چه دیدگاهی پشت اینجور سوال کردنه ؟

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

ادامه مطلب ...
دو شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 9:52 ::  نويسنده : آدم زمینی
 
این مطلب رو تو وبلاگ قطره (ای از مهندسی کامپیوتر)ncep.mihanblog.com پیدا کردم بنظرم خیلی زیبا ، ساده و صمیمانه اومد . با تشکر از آقای سعید کلانتری به دوستان گلم تقدیمش می کنم .
 
به سلامتی کسی که وقتی بردم گفت : اون رفیق منه
وقتی باختم گفت : من رفیقتم
 
 
به سلامتی دریاچه اورمیه...
نه بخاطر اینكه مظلومه فقط به خاطر اینكه هیچ وقتی اجازه نداد كسی توش غرق بشه...
 
 
به سلامتی لرزش دست های پیر پدر
 
 
به سلامتی‌ اون بچه‌ای که شیمی‌ درمانی کرده همه موهاش ریخته به باباش میگه:
بابا من الان شدم مثل رونالدو یا روبرتو کارلوس؟
باباش میگه قربونت برم از همه اونا تو خوشتیپ تری!
 
 
به سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه
 
 
کمپوت باز کردیم بخوریم، به مامانم میگم: مامان فکرکنم مزش عوض شده ...
میگه : آره
میگم : بریزمش دور ؟ 
میگه : نه بزار تو یخچال بابات میاد میخوره !!!!
به سلامتی همه باباها
 
 
به سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛
کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند
 
 
به سلامتی همه باباهایی که رمز تموم کارتهای بانکیشون شماره شناسنامشونه
 
 
به سلامتی مادر که بخاطر ما هیكلش به هم خورد
 
 
به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره
به راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن
 
 
به سلامتی بیل که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر می‌شه.
 
 
به سلامتی سیم خاردار که پشت و رو نداره
 
 
به سلامتی اونی که بی کسه ولی ناکس نیست
 
 
به سلامتی اونی که باخت تا رفیقش برنده باشه
 
 
به سلامتی آسمون که با اون همه ستاره اش یه ذره ادعا نداره
ولی یه سرهنگ با سه تا ستاره اش دهن عالم و آدمو سرویس کرده
 
 
به سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی
 
 
به سلامتی اونایی که
چه عشقشون پیششون باشه چه نباشه چشمشون مثل فانوس دریایی نمی چرخه
 
 
به سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن
 
 
به سلامتی مداد پاک کن که به خاطر اشتباه دیگران خودشو کوچیک میکنه
 
به سلامتی اون دلی که هزار بار شکست
ولی هنوزم شکستن بلد نیست
 
 
به سلامتی مادر که وقتی غذا سر سفره کم بیاد اولین کسی که از اون غذا دوس نداره مادره
 
 
به سلامتی حلقه های زنجیر که زیر برفو بارون میمونن زنگ میزنن ولی باز هم دیگرو ول نمیکنن
 
 
گل آفتابگردان را گفتند: چراشبها سرت را پایین می اندازی؟
گفت :ستاره چشمک میزند، نمیخواهم به خورشید خیانت کنم
به سلامتی همه اونایی که مثل گل آفتابگردان هستند
 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 10:38 ::  نويسنده : آدم زمینی

میلاد نور هشتمین ، رضای  آل محمد بر جهانیان بویژه شیعیان راستین آن حضرت مبارک باد

این تابلو استاد فرشچیان رو من خیلی دوست دارم امیدوارم شما هم همین حس رو داشته باشید

 

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 357
بازدید کل : 63982
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 349
تعداد آنلاین : 1